Returnering - hvordan?

Quick guide til returnering

Her kan du læse, hvordan du returnere varer til GENDA. Det kan blive aktuelt at returnere hvis du:

  • har fortrudt dit køb
  • en vare er defekt
  • du ønsker at ombytte en vare/varer

 

Hvordan gør jeg?

  1. Du sender en e-mail til salg@genda.dk. 
  2. Skriv i mailen, om der er tale om en fortrydelse af køb, en reklamation eller et ønske om at ombytte en vare.
  3. Skriv også gerne fakturanummer, så har vi lettere ved at finde dig i vores system.

 

Hvad sker der så, når jeg har sendt e-mail?

  1. Vi vurderer om dine ønsker er mulige inden for købeloven og vores salgsbetingelser.
  2. Vi sender dig en mail med en returlabel.
  3. Du pakker varerne, printer returlabel ud, sætter den på pakken og afleverer pakken til et PostNord indleveringssted.

 

Får jeg alle mine penge tilbage hvis jeg fortryder et køb?

Ja det gør du altid og du får også det tilbage, som du betalte for forsendelse da du bestilte dine varer. Det selvfølgelig kun, hvis du har overholdt de 14 dages fortrydelsesfrist og med mindre du returnerer en brugt vare. Læs mere om dette i vores handelsbetingelser

 

Det er vores ønske og interesse at gøre vores kunder tilfredse. Vi ønsker jo at du kommer igen. Derfor vil vi altid stræbe efter at finde en god løsning for dig.

 

Specielt ved fortrydelse af dele af et køb

Du kan i følge købeloven ikke fortryde kun dele af et køb, med mindre webshoppen/sælger går med til det. Vi behandler hver sag for sig og forbeholder os retten til ikke at gå med til, at du kan fortryder kun dele af dit køb. Det kunne eks. være aktuelt, hvis en kunde fortryder en vare af meget lille værdi, eller fortryder flere gange under samme ordre.

 

Specielt ved ombytning af en vare

Ombytning er ikke en rettighed. En ombytning betragtes på samme måde, som fortrydelse af dele af et køb. Vi forbeholder os altså retten til ikke at ville ombytte en vare.

 

 

 

 

 

 

Alle varer er naturligvis omfattet købeloven og du har 2 års reklamationsret. Reklamationsretten er en lovbestemt pligt, som forhandleren skal leve op til over for dig som forbruger. Dukker der en fejl eller mangel op ved en vare i de første 2 år efter købet, skal forhandleren løse problemet uden udgifter og unødigt besvær for dig, hvis problemet var latent (til stede) i varen ved købet.

Hvis din vare er defekt, skal du sende os en mail på mail@genda.dk hvor du kort ridser problemet op. Herefter aftaler vi via mail hvordan varen bliver repareret, ombyttet eller refunderet - alt efter vare og situation.

 

Hvis du fortryder dit køb:

Du har ved køb på nettet 14 dages fortrydelsesret. Du kan fortryde dit køb, også selv om du har brugt varen!

Hvis du ønsker at returnere et eller flere produkter, skal du gøre følgende:

 

Send os en email på mail@genda.dk med besked om, at du ønsker at returnere en eller flere varer. Oplys i mailen om navn, adresse, fakturanummer og hvilke varer du ønsker at returnere. Hvis du samtidig skriver et telefonnummer tilkoblet mobilpay eller bankkonto nummer, kan vi hurtigt og let refundere dig beløbet, så snart de returnerede varer er modtaget.

.

Du skal selv betale for forsendelsesomkostningerne for at sende varen retur. 

 

Hvis varen ikke er brugt og tilbagesendes i intakt original embalage, skal du naturligvis refunderes det fulde beløb inklusiv den porto du betalte, da du bestilte varen.

 

Hvis varen er brugt eller tilbagesedes uden intakt original embalege, skal du refunderes det beløb, som vi antager varen er værd og vil kunne gensælges til og den porto du betalte, da du bestilte varen.

 

Send forsendelsen retur til:

 

GENDA

Granly allé 49

6710 Esbjerg V.

Att.: SALG

 

HUSK

Sørg for at varerne er pakket forsvarligt. Ansvaret for returforsendelsen påhviler dig. Vi anbefaler derfor, at forsendelsen sker som pakke, hvor du har dokumentation for indleveringen, eller med indleveringsattest.

 

Vi skal have modtaget din returforsendelse senest 14 dage efter din tilkendegivelse af, at du ønsker at returnere.

 

DU HAR 14 DAGES FORTRYDELSESRET. Inden denne frist, skal du via mail have tilkendegivet overfor os, at du ønsker at returnere en eller flere varer fra bestillingen. Netbutikken forbeholder sig dog ret til at værdisætte varen, til det den vil kunne gensælges for, og kun returnere dette beløb til dig. Hvis du ikke er tilfreds med butikkens værdifastsættelse, kan du naturligvis klage over det. Du kan læse mere om dine klagemuligheder under "Handelsbetingelser"

 

Læs mere om Handelsbetingelser

 

Det er din pligt, at meddele netbutikken, at du returnerer en vare, og at du skal meddele dette senest 14 dage du har modtaget varen/varerne. For at tage højde for leveringstiden, regner vi 20 dage fra fakturadato. Du skal altså senest på 20. dagen, regnet fra din fakturadato, have meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb og returnere.