salgs- og leveringsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser for:

 

GENDA
CVR-nr.: 25660641
Granly allé 49
6710 Esbjerg V.
Email:  salg@genda.dk

BANK: Danske Bank

Bankkonto: 3445 0011228372

 

Afgivelse af ordre og ordrebekræftelse:

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Vi har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt, trykfejl (i webshoppen) og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Du modtager email, med beskeden om, at dine varer er afsendt.

 

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.Alle priser i webshoppen er inkl. dansk moms. 

 

Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Vi bestræber os på at lagerbeholdningen altid er den rigtige. Hvis det skulle ske, at vi ikke kan levere hele, eller dele af din bestilling, kontakter vi dig. Du vil da have muligheden for at afbestille/fortryde din bestilling, eller fastholde din bestilling, dog med undtagelse af den/de varer som evt. ikke kan leveres. Pris differencen vil du få tilbageført via. bankoverførsel eller mobilpay.

 

Når din bestilling afsendes, modtager du via email en bekræftigelse her på. Denne bekræftigelse er en bindende ordrebekræftigelse/faktura. Ved valg af fragt med eller uden omdeling, vil du kunne modtage advisering på email eller sms direkte fra fragtfører.

 

Afbestilling/annulering af køb:

Ønsker du at afbestille eller annulere en afgivet ordre, kan du kontakte os via email. En annulering vil dog kun kunne foretages indtil varen afsendes. En afbestilling eller annulering her efter, må betragtes som en fortrydelse af købet. Læs mere om dette under fortrydelse af køb.

 

Betaling:

Al betaling sker kontant via den til en hver tid anvendte betalingsgateway, hvor betalingen sker med kort eller PayPal overførsel. Ved betaling på denne måde, trækkes beløbet straks fra din konto. Vi bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.. En fortrydelse/annulering af dit køb, vil betyde at du vil få tilbageført det betalte beløb efterfølgende, via mobilpay eller ved bankoverførsel. Ved valg af betaling med mobilpay eller ved bankoverførsel, modtager du oplysninger om hvordan du betaler beløbet. Først i det øjeblik vi modtager din betaling, betragtes dit køb som en egentlig ordreafgivelse. En ordre afgivet med valg af mobilpay eller bankoverførsel vil efter 2 hverdage (regnet fra ordreafgivelses tidspunktet) automatisk blive annuleret. Du vil altså således kunne fortryde dit køb, ved blot at unlade at effektuere betalingen.

 

Levering og forsendelse

GENDA bestræber sig på, at bestilinger foretaget inden kl. 15 på hverdage, afsende samme dag. Der tages forbehold for lagerstatus. Som udgangspunkt er det ikke muligt at bestille, uden varen også er på lager. Skulle der være sket en fejl i lagersystemet, som gør, at vi ikke kan levere varen, kontaktes du for aftale om refundering af købet - helt eller delvist.

Leveringen sker med den forsendelsesmulighed du har angivet ved bekræftigelse af din bestilling. Ale forsendelser afsendes som pakker med tracking. Hvis der er fejl i den adresse du har angivet som forsendelsesadresse, og forsendelsen derfor returneres til os, som "pakken kunne ikke afleveres", kan du blive opkrævet for genforsendelse. Hvis pakken returneres, som følge af ikke at være blevet afhentet, vil vi forbeholde os ret til at fratrække forsendelsesomkostningerne, i det beløb du skal refunderes for dit køb. At nægte at modtage en bestilling, eller undlade at afhente en bestilling, er ifølge købeloven ikke det samme som at gøre brug af sin fortrydelsesret. I dette tilfælde vill vi forbeholde os ret til, at fratrække forsendelsesomkostningerne i beløbet du skal refunderes

 

Fortrydelsesret

I følge købeloven har du naturligvis fortrydelsret. Ved nethandel gælder helt særlige betingelser og rettigheder. For dig betyder det bla. at du har ret til at returnere en vare, selv om du har taget den i brug, Læs mere i det nedenstående.

 

Hvis du efter betaling fortryder dit køb, skal du sende email til os, hvor du meddeler, at du ønsker at fortryde dit køb. Hvis varen endnu ikke er afsendt, vil du hurtigst muligt blive refunderet købsbeløbet. Hvis varen er afsendt og du i en email har meddelt os, at du fortryder købet, vil du først blive refunderet købsbeløbet, når vi modtager forsendelsen retur. Det er vigtigt at fortrydelsen er meddelt. Det er i følge købeloven ikke nok, bare at undlade at nægte at modtage en forsendelse, eller at undlade at afhente en forsendelse, uden først at have meddelt sælger at man fortryder sit køb..

 

Hvis du fortryder dit køb og varen er ubrugt

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret. Hvis du fortryder dit køb skal du inden denne frist meddele os at du ønsker at returnere dit køb. Det skal ske på mail på salg@genda.dk.Her efter har du, regnet fra datoen på denne fortrydelsesmail, yderligere 14 dage til at returnere varen. Du har altså ialt op til 28 dage, inden varen skal være returneret og være os i hænde. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. ​

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, eller undlade at afhente den, uden at give os tydelig meddelelse om at du ønsker at fortryde dit køb. Det er dit ansvar, at bevise, at du har meddelt til netbutikken, at du vil fortryde købet, ligesom du skal kunne bevise, at du har sendt varen retur. Gem altid kvitteringen som bevis på, at pakken er sendt.
 

Efter d. 13. juni 2015 giver den nye forbrugeraftalelov dig mulighed for at fortryde et køb i en netbutik efter brug af varen. Tidligere var reglen, at varer skulle leveres tilbage i ”væsentlig samme stand”, før du kunne benytte fortrydelsesretten. Vælger du at fortryde købet af en vare efter brug, hæfter du for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at teste den på almindelig vis, som du ellers ville gøre i en fysisk butik.

Denne fortrydelsesret er gældende i 14 dage efter køb. Vi regner dette som 20 dage fra fakturadato, for at tage højde for forsendelsestiden til dig og fra dig til os.

Det er netbutikken, der afgør værdiforringelsen, som baseres på forskellen mellem varens købspris, og den pris den erhvervsdrivende vil kunne videresælge varen for med den pågældende forringelse.

Du er således som køber beretttiget til at sende en vare retur til os, hvorefter vi bestemmer gensalgsværdien med den evt. forringelse. Det beløb du kan få retur, er således værdien af varen efter brug.

Hvis varen skønnes ikke at have nogen gensalgsværdi, kan du ikke få refunderet noget. Du har naturligvis altid mulighed for at klage over denne vurdering. (se mere under klagemuligheder

 

Følgende varer er undtaget fortrydelsesretten

Levering af varer, som må antages, at blive forringet eller forældet hurtigt

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet

Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på

Gavekort

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret

 

Returnering

Hvis du benytter din fortrydelsesret og sender en vare retur til netbutikken, var det tidligere netbutikken, der havde ansvaret for varen under returfragten. Med den nye forbrugeraftalelov, er det dig som forbruger, der bærer ansvaret. Går pakken i stykker under transporten eller bliver væk, er det altså dit ansvar. Derfor råder e-mærket forbrugerne til at pakke varen forsvarligt ind, inden man sender den retur til netbutikken.

Et godt råd kan være, at du gemmer den originale emballage indtil du er sikker på, om du vil beholde varen.

Hvis varens værdi er forholdsvis stor, bør du overveje, at returnerer varen som en værdiforsendelse. Så er du sikret bedst muligt, da det er fragtfirmaet, der erstatter skaden, hvis pakken bliver beskadiget eller forsvinder

Returneringen af en varer i forbindelse med fortrydelse af et køb, påhviler køberen. Omkostningerne til forsendelse og forpakning betaler du som køber.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
 

Læs mere om hvordan du returnerer varer her

 

Refusion ved returnering

Hvis du returnerer en ubrugt vare, refunderes det beløb du har betalt for varen. Dette beløb er varens pris, plus forsendelsesomkostningerne du betalte da du købte varen. Du får ikke refunderet dine omkostninger til returnering af varen. Du har som køber ansvaret for at vi modtager den retunerede vare og at vi modtager den i god stand. Er der således tale om fortrydelse af en ubrugt vare, skal denne kunne gensælges. Emballagen skal altså være ubrudt.

Hvis du returnere en brugt vare, refunderes du det beløb, som vi skønner varen kan gensælges for, plus naturligvis de forsendelsesomkostninger du betalte da du købte varen.

 

 

 

Omkostninger når fortryde købet.

Hvis du fortryder et køb og returnerer varen,bærer du omkostningerne til returforsendelsen til os.Tilgengæld refunderes du naturligvis det fulde beløb du købte for, inklusiv det du betalte for forsendelse.

Hvis du returnerer en brugt vare, som du har fortrudt, bærer du omkostningerne til returforsendelsen til os. Hvis varen har en værdiforringelse fordi den er brugt, fratrækkes dette varens pris.

Hvis det skønnes at varen ikke vil kunne sælges igen, refunderes du ikke noget. Dette kan du selvfølgelig klage over. (se klagemuligheder)

 

Klagemuligheder

Du har som forbruger mulighed for at klage.

Læs mere om dine muligheder for at klageher: http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder

Her kan du finde mere information om købeloven

På nedenstående links kan du læse mere om dine rettigheder som forbruger og køber via nethandel

 

Varens stand når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug, hvis du ønsker at have mulighed for at returnere et køb med status som en "ubrugt vare".
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder med track&trace), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling via bankoverførsel eller overførsel med mobilpay.
 


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
GENDA
Granly allé 49
6710 Esbjerg V. Danmark

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 

Varen sendes til:
GENDA
VCR-nr.: 25660641
Granly allé 49
6710 Esbjerg V.Danmark

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
 
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Specielt ved køb af GelPolish og andre kosmetikprodukter baseret på kemi

Flere af vores produkter er baseret på kemi, og derved forbundet med en risiko for en allergisk reaktion, hvis produkterne anvendes forkert. Under hver af disse produkter/produktgrupper er der angivet sikkerheds og risikobeskrivelser og en beskrivelse af hvilke forholdsregler der gælder for produktet. Produkterne inden for GelPolish og neglelime er specielt henvendt til professionel brug, med den henvisning, at produkterne kan være allergifremkaldende ved forkert anvendelse. Med bekræftigelse af disse handelsbetingelser, bekræftigere du derfor samtidig, at du ved køb af disse produkter er bekendt med, at der er tale om professionelle produkter, som skal anvendes efter bestemte forskrifter og hensyn. Vi anbefaler, at du er i besiddelse af et passende neglekursus, eller på anden vis har den viden, som gør dig i stand til at kunne håndtere disse produkter på forsvarlig vis. Vi anbefaler også, at du downloader de tilhørende produktbeskrivelser som msds dokumenter etc,

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. 
 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Disse oplysninger anvendes til at kunne levere din bestilling. Ved levering som pakke modtager du tracking- og afhentnings-oplysninger på sms og email. Det er derfor vigtigt at du sikrer dig at disse oplysninger er korrekte.
 
Personoplysningerne registreres hos vores webhotel udbyder og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
 
Den dataansvarlige hos GENDA er Palle Christensen.
 
Som registreret hos GENDA, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: salg@genda.dk.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på salg@genda.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området.

 

Her kan du finde mere information om købeloven

På nedenstående links kan du læse mere om dine rettigheder som forbruger og køber via nethandel

www.forbrug.dk

Her kan du læse mere om dine retttigheder som forbruger.
 

www.emaerket.dk

Her kan du læse mere om den nye forbrugeraftalelov og hvad den betyder for dig.
 

www.forbrugereuropa.dk

Her kan du læse mere om dine rettigheder når du handler på nettet i Europa.
 
https://www.retsinformation.dk
Her finder du den fulde lovtekst - forbrugeraftaleloven
 

Har du spørgsmål til os?

Er du i tvivl og har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 20-9-2015